Fotografia ślubna i zdjęcia ślubne
Szukaj fotografa w Twoim mieście:

Na czym polega skuteczność fotografii produktowej?

2019-07-18
Dzisiejszy konsument to konsument wzrokowiec. Wybieramy to, co możemy obejrzeć i to, co wizualnie najbardziej nam się podoba. Potencjalny klient, który przegląda strony sklepów internetowych, bez namysłu omija wszystkie oferty, które nie są opatrzone zdjęciem, a uwagę zwraca dopiero na te, które przypadną mu do gustu. Nawet ten sam produkt przedstawiony w inny sposób na fotografii, może budzić w odbiorcach różne emocje, odpowiednio zachęcić lub zniechęcić do zakupu. Nie bez powodu mówi się także, że "dobre zdjęcie sprzeda każdy towar". Nie oznacza to jednak, że fotografia produktowa to oszukiwanie klienta. Wręcz przeciwnie, polega ona przede wszystkim na ukazaniu przedmiotu w najlepszym świetle i zademonstrowaniu go z każdej możliwej strony, co powinno ułatwić wybór każdemu konsumentowi.

Jakie zasady panują w fotografii produktowej?

Fotografia produktowa, czy inaczej Packshot, to bardzo efektowna, ale prawdziwa wizualizacja produktu, której zadaniem jest wsparcie jego sprzedaży. Statystyki dowodzą, że dobre zdjęcia są w stanie podnieść zyski producentów nawet o połowę. Ich celem jest nie tylko pokazanie konsumentowi artykułu w jego najlepszym wydaniu i najkorzystniejszym świetle, ale także odpowiedź na wiele niezadanych pytań, które mogłyby ciekawić potencjalnego klienta. Znacznie częściej korzystamy bowiem z ofert, które nie mają nic do ukrycia i pokazują nam bardzo szczegółowe fotografie produktu z każdej możliwej perspektywy. Zdjęcia typu Packshot powinny być wykonywane przez profesjonalistów, dysponujących odpowiednim sprzętem, ponieważ główną zasadą tego rodzaju grafiki jest jej doskonała rozdzielczość. Artykuły muszą zatem znaleźć się w specjalistycznym studio, gdzie można zapewnić im idealne oświetlenie, niezbędne dla uzyskania najwyższej jakości obrazu. Równie istotne jest także pozbycie się cieni i przygotowanie odpowiedniego tła, na którym dany przedmiot będzie wyglądał najkorzystniej. Ważne zagadnienie stanowi również właściwe kadrowanie i wystylizowanie fotografowanego obiektu, co zdecydowanie podnosi wizualną jakość produktu.

Dlaczego Packshoty są niezbędną częścią marketingu?

Odpowiednia prezentacja produktu to połowa sukcesu całej kampanii reklamowej. Udane zdjęcia są zatem w stanie przyciągnąć uwagę konsumenta i zatrzymać ją na dłużej, a także dostarczyć potencjalnemu klientowi wszystkich informacji, niezbędnych do dokonania zakupu. Co więcej, raz wykonane fotografie można wykorzystać w wielu różnych miejscach, między innymi jako banery reklamowe, ulotki, na strony internetowe, a w końcu także do opisu produktów. Szczególnie skutecznym rodzajem Packshotów są zdjęcia 3D, dzięki którym osoba przeglądająca artykuły w sklepie online może obejrzeć je dokładnie z każdej strony, a także przybliżyć widok na poszczególne elementy. Wszystko to sprawia, że konsument obdarza produkt i jego sprzedawcę dużo większym zaufaniem. Odpowiednio wystylizowany, ale nieprzekłamany wygląd to dodatkowy czynnik, który zachęca potencjalnego klienta do zakupów.

Packshoty to idealne dopełnienie każdej oferty sprzedaży, które pozwala przedstawić dany obiekt w najlepszym świetle i stawić czoła nawet najbardziej profesjonalnej konkurencji na rynku. 

Artykuł sponsorowany.

Dodaj komentarz – napisz co myślisz

    Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

    Poniżej baza fotografów ślubnych z największych miast:

    ‹  lista aktualności
    Wykonanie: DigiHex Systems